Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, kesäkuu 2023
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 328 000
Viikot: 22-26/2023
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 188 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 79 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 29 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 3 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,8 %26,0 %3 051 00057 %
Yle TV212,2 %12,9 %2 930 00055 %
Yle Teema&Fem2,2 %2,3 %1 762 00033 %
Yle yhteensä43,2 %41,1 %3 568 00067 %
MTV320,1 %23,4 %3 165 00059 %
Sub4,0 %4,3 %2 113 00040 %
AVA3,1 %3,2 %1 544 00029 %
C More Total1,0 %0,6 %497 0009 %
MTV yhteensä28,2 %31,5 %3 518 00066 %
Nelonen6,8 %7,9 %2 649 00050 %
Jim2,4 %2,1 %1 546 00029 %
Liv1,8 %1,8 %1 542 00029 %
Hero1,0 %1,4 %1 108 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,1 %13,3 %3 051 00057 %
TV53,2 %2,9 %1 900 00036 %
Kutonen1,9 %1,6 %1 347 00025 %
Frii2,2 %2,1 %1 072 00020 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %49 0001 %
TLC1,8 %1,6 %1 032 00019 %
Warner Bros. Discovery9,4 %8,4 %2 509 00047 %
STAR Channel2,1 %1,9 %1 229 00023 %
National Geographic Channel2,7 %1,9 %1 148 00022 %
Disney Finland4,8 %3,8 %1 755 00033 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut2,5 %1,9 %1 061 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 188 00079 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.