Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, kesäkuu 2023
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 631 000
Viikot: 22-26/2023
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 060 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 78 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 37 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 5 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,2 %26,0 %1 495 00057 %
Yle TV213,9 %15,1 %1 484 00056 %
Yle Teema&Fem2,1 %2,2 %872 00033 %
Yle yhteensä44,2 %43,3 %1 754 00067 %
MTV316,7 %19,8 %1 519 00058 %
Sub4,8 %5,2 %1 121 00043 %
AVA2,3 %2,3 %715 00027 %
C More Total1,4 %0,9 %289 00011 %
MTV yhteensä25,3 %28,1 %1 716 00065 %
Nelonen7,2 %8,1 %1 335 00051 %
Jim3,0 %2,7 %825 00031 %
Liv1,3 %1,3 %718 00027 %
Hero1,1 %1,5 %591 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,5 %13,6 %1 524 00058 %
TV53,2 %3,0 %966 00037 %
Kutonen2,8 %2,2 %797 00030 %
Frii1,8 %1,8 %531 00020 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %31 0001 %
TLC0,9 %0,7 %475 00018 %
Warner Bros. Discovery8,9 %8,0 %1 257 00048 %
STAR Channel2,7 %2,4 %678 00026 %
National Geographic Channel3,8 %2,8 %686 00026 %
Disney Finland6,5 %5,2 %965 00037 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut2,7 %1,9 %592 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 060 00078 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.