Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, toukokuu 2023
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 328 000
Viikot: 18-21/2023
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 562 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 5 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 25 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,5 %23,6 %3 467 00065 %
Yle TV28,2 %7,9 %3 108 00058 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,8 %1 939 00036 %
Yle yhteensä39,7 %34,3 %3 955 00074 %
MTV324,4 %29,8 %3 694 00069 %
Sub3,5 %3,7 %2 164 00041 %
AVA2,5 %2,6 %1 568 00029 %
C More Total2,0 %2,1 %691 00013 %
MTV yhteensä32,4 %38,2 %3 967 00074 %
Nelonen7,2 %9,2 %2 845 00053 %
Jim2,0 %1,8 %1 703 00032 %
Liv1,7 %1,8 %1 647 00031 %
Hero0,7 %1,0 %1 105 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,7 %13,8 %3 260 00061 %
TV53,5 %3,2 %2 099 00039 %
Kutonen2,2 %1,9 %1 513 00028 %
Frii1,6 %1,5 %1 167 00022 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %51 0001 %
TLC1,7 %1,3 %1 081 00020 %
Warner Bros. Discovery9,2 %8,1 %2 689 00050 %
STAR Channel1,8 %1,6 %1 316 00025 %
National Geographic Channel2,4 %1,6 %1 243 00023 %
Disney Finland4,2 %3,3 %1 881 00035 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut2,9 %2,4 %1 241 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 562 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.