Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, toukokuu 2023
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 697 000
Viikot: 18-21/2023
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 343 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 6 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 25 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,7 %24,1 %1 794 00067 %
Yle TV27,4 %6,9 %1 562 00058 %
Yle Teema&Fem3,0 %3,1 %995 00037 %
Yle yhteensä40,0 %34,2 %2 039 00076 %
MTV326,1 %30,7 %1 883 00070 %
Sub2,9 %2,9 %1 022 00038 %
AVA2,8 %3,0 %826 00031 %
C More Total1,2 %1,1 %283 00010 %
MTV yhteensä33,0 %37,7 %2 013 00075 %
Nelonen8,1 %10,7 %1 482 00055 %
Jim1,6 %1,4 %781 00029 %
Liv2,3 %2,5 %904 00034 %
Hero0,7 %0,9 %512 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,8 %15,5 %1 688 00063 %
TV53,3 %3,0 %1 008 00037 %
Kutonen1,2 %1,2 %626 00023 %
Frii1,9 %1,8 %569 00021 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %19 0001 %
TLC2,6 %2,1 %574 00021 %
Warner Bros. Discovery9,3 %8,2 %1 330 00049 %
STAR Channel1,3 %1,2 %576 00021 %
National Geographic Channel1,3 %1,0 %508 00019 %
Disney Finland2,6 %2,2 %845 00031 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut2,5 %2,2 %566 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 343 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.