Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, toukokuu 2023
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 455 000
Viikot: 18-21/2023
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 081 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 3 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 33 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,6 %23,0 %1 621 00066 %
Yle TV28,8 %8,9 %1 455 00059 %
Yle Teema&Fem2,8 %2,5 %931 00038 %
Yle yhteensä39,3 %34,5 %1 803 00073 %
MTV322,7 %28,9 %1 737 00071 %
Sub4,0 %4,5 %1 099 00045 %
AVA2,2 %2,3 %732 00030 %
C More Total2,8 %3,0 %384 00016 %
MTV yhteensä31,8 %38,6 %1 861 00076 %
Nelonen6,2 %7,5 %1 303 00053 %
Jim2,4 %2,3 %905 00037 %
Liv1,1 %1,1 %731 00030 %
Hero0,8 %1,1 %591 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,5 %12,0 %1 504 00061 %
TV53,6 %3,4 %1 067 00043 %
Kutonen3,3 %2,5 %876 00036 %
Frii1,3 %1,3 %593 00024 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %33 0001 %
TLC0,8 %0,6 %502 00020 %
Warner Bros. Discovery9,3 %7,9 %1 321 00054 %
STAR Channel2,4 %2,1 %715 00029 %
National Geographic Channel3,5 %2,3 %727 00030 %
Disney Finland5,9 %4,4 %1 008 00041 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut3,4 %2,6 %644 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 081 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.