Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, syyskuu 2023
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 984 000
Viikot: 36-39/2023
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 152 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 50 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 24 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,2 %25,7 %3 097 00062 %
Yle TV29,0 %7,6 %2 861 00057 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,9 %1 852 00037 %
Yle yhteensä39,1 %36,2 %3 546 00071 %
MTV324,0 %28,6 %3 361 00067 %
Sub4,2 %4,4 %2 199 00044 %
AVA2,7 %2,6 %1 589 00032 %
C More Total1,6 %1,6 %692 00014 %
MTV yhteensä32,6 %37,1 %3 634 00073 %
Nelonen7,2 %9,2 %2 866 00058 %
Jim2,2 %1,6 %1 627 00033 %
Liv1,6 %1,7 %1 612 00032 %
Hero0,7 %1,0 %927 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,7 %13,4 %3 251 00065 %
TV52,7 %2,5 %1 927 00039 %
Kutonen2,4 %2,0 %1 431 00029 %
Frii1,7 %1,3 %1 149 00023 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %46 0001 %
TLC1,9 %1,7 %1 086 00022 %
Warner Bros. Discovery8,9 %7,5 %2 539 00051 %
STAR Channel1,9 %1,7 %1 282 00026 %
National Geographic Channel2,7 %1,8 %1 209 00024 %
Disney Finland4,6 %3,5 %1 820 00037 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut3,7 %3,2 %1 202 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 152 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.