Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, syyskuu 2023
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 272 000
Viikot: 36-39/2023
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 246 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 34 t 1 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 53 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV134,0 %32,1 %1 205 00095 %
Yle TV28,6 %7,2 %1 041 00082 %
Yle Teema&Fem3,6 %3,8 %909 00071 %
Yle yhteensä46,2 %43,1 %1 226 00096 %
MTV324,7 %30,5 %1 178 00093 %
Sub3,1 %3,4 %782 00061 %
AVA2,6 %2,2 %630 00050 %
C More Total1,3 %1,2 %242 00019 %
MTV yhteensä31,7 %37,3 %1 198 00094 %
Nelonen5,3 %6,4 %992 00078 %
Jim2,1 %1,2 %620 00049 %
Liv1,4 %1,4 %605 00048 %
Hero0,5 %0,6 %383 00030 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,2 %9,6 %1 066 00084 %
TV51,9 %1,6 %697 00055 %
Kutonen1,8 %1,3 %508 00040 %
Frii1,5 %1,1 %477 00038 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %10 0001 %
TLC1,8 %1,5 %440 00035 %
Warner Bros. Discovery7,1 %5,5 %853 00067 %
STAR Channel1,0 %0,8 %432 00034 %
National Geographic Channel2,6 %1,6 %498 00039 %
Disney Finland3,5 %2,4 %644 00051 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut2,6 %2,6 %382 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 246 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.