Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu 2024
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 471 000
Viikot: 1-4/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 022 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 38 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 54 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,1 %29,7 %1 619 00066 %
Yle TV213,9 %8,1 %1 505 00061 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,5 %1 007 00041 %
Yle yhteensä46,0 %40,4 %1 799 00073 %
MTV315,8 %21,2 %1 591 00064 %
Sub5,0 %5,3 %1 169 00047 %
AVA1,7 %1,9 %734 00030 %
C More Total1,7 %2,0 %394 00016 %
MTV yhteensä24,3 %30,5 %1 729 00070 %
Nelonen5,2 %7,1 %1 379 00056 %
Jim2,5 %2,1 %919 00037 %
Liv1,2 %1,4 %813 00033 %
Hero0,7 %1,1 %560 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,5 %11,7 %1 579 00064 %
TV55,0 %5,1 %1 148 00046 %
Kutonen2,9 %2,4 %875 00035 %
Frii1,5 %1,2 %565 00023 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %39 0002 %
TLC0,8 %0,8 %502 00020 %
Warner Bros. Discovery10,8 %9,9 %1 375 00056 %
STAR Channel2,5 %2,6 %692 00028 %
National Geographic Channel3,4 %2,1 %736 00030 %
Disney Finland5,8 %4,7 %1 006 00041 %
Muut4,5 %4,3 %698 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 022 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.