Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu 2024
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 727 000
Viikot: 1-4/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 368 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 28 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 45 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,4 %30,4 %1 881 00069 %
Yle TV213,4 %7,6 %1 736 00064 %
Yle Teema&Fem3,7 %2,9 %1 149 00042 %
Yle yhteensä46,5 %40,9 %2 136 00078 %
MTV320,4 %25,1 %1 811 00066 %
Sub2,8 %3,1 %1 141 00042 %
AVA2,6 %2,7 %889 00033 %
C More Total0,8 %0,8 %306 00011 %
MTV yhteensä26,6 %31,7 %2 001 00073 %
Nelonen6,2 %8,0 %1 580 00058 %
Jim2,0 %1,6 %862 00032 %
Liv2,0 %2,2 %981 00036 %
Hero0,7 %1,0 %560 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,9 %12,8 %1 804 00066 %
TV53,8 %3,6 %1 141 00042 %
Kutonen1,1 %1,1 %659 00024 %
Frii2,4 %1,9 %594 00022 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %24 0001 %
TLC3,0 %2,8 %667 00024 %
Warner Bros. Discovery10,4 %9,6 %1 469 00054 %
STAR Channel1,8 %1,9 %614 00023 %
National Geographic Channel1,3 %1,0 %572 00021 %
Disney Finland3,1 %2,9 %911 00033 %
Muut2,8 %2,8 %637 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 368 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.