Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, helmikuu 2025
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 302 000
Viikot: 6-9/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 265 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 40 t 45 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 48 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,7 %32,2 %1 245 00096 %
Yle TV213,8 %7,7 %1 149 00088 %
Yle Teema&Fem4,4 %4,3 %988 00076 %
Yle yhteensä48,9 %44,2 %1 261 00097 %
MTV318,8 %23,2 %1 203 00092 %
Sub3,3 %3,4 %887 00068 %
AVA2,5 %2,3 %682 00052 %
MTV:n maksukanavat1,5 %0,8 %311 00024 %
MTV yhteensä26,2 %29,8 %1 223 00094 %
Nelonen6,6 %8,8 %1 061 00082 %
Jim1,8 %1,7 %697 00054 %
Liv1,7 %2,4 %729 00056 %
Hero0,4 %0,5 %272 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,5 %13,3 %1 115 00086 %
TV52,3 %2,1 %796 00061 %
Kutonen1,6 %1,2 %563 00043 %
Frii2,3 %2,3 %490 00038 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %18 0001 %
TLC1,8 %1,7 %451 00035 %
Warner Bros. Discovery8,2 %7,5 %934 00072 %
STAR Channel1,1 %1,0 %499 00038 %
National Geographic Channel2,7 %1,9 %523 00040 %
Disney Finland3,8 %2,9 %690 00053 %
Muut3,0 %2,7 %587 00045 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 265 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.