Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 12/2019
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 406 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 121 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 52 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 59 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,7 %25,9 %1 682 00070 %
Yle TV212,0 %7,8 %1 622 00067 %
Yle Teema&Fem2,8 %2,5 %1 115 00046 %
Yle yhteensä44,5 %36,3 %1 867 00078 %
MTV315,3 %20,6 %1 762 00073 %
Sub3,6 %4,1 %1 357 00056 %
AVA1,5 %1,5 %854 00036 %
C More Total0,8 %0,9 %199 0008 %
MTV yhteensä21,1 %27,1 %1 906 00079 %
Nelonen7,9 %10,9 %1 647 00068 %
Jim2,9 %3,1 %1 074 00045 %
Liv1,5 %1,8 %954 00040 %
Hero1,6 %2,1 %801 00033 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,9 %17,9 %1 786 00074 %
TV54,2 %5,2 %1 289 00054 %
Kutonen3,1 %2,9 %956 00040 %
Frii1,2 %1,4 %672 00028 %
The Discovery Channel0,3 %0,3 %81 0003 %
TLC0,7 %0,6 %588 00024 %
Warner Bros. Discovery9,9 %10,6 %1 522 00063 %
STAR Channel3,0 %2,5 %1 003 00042 %
National Geographic Channel3,5 %2,3 %824 00034 %
Disney Finland6,5 %4,8 %1 197 00050 %
Music TV0,4 %0,1 %128 0005 %
AlfaTV0,3 %0,5 %452 00019 %
Muut3,4 %2,8 %584 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 121 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.