Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 13/2019
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 492 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 252 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 5 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 52 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,7 %26,2 %1 757 00071 %
Yle TV27,8 %4,7 %1 625 00065 %
Yle Teema&Fem3,2 %3,0 %1 051 00042 %
Yle yhteensä41,6 %33,9 %1 970 00079 %
MTV319,6 %25,4 %1 890 00076 %
Sub2,7 %2,5 %1 201 00048 %
AVA2,8 %2,4 %988 00040 %
C More Total1,1 %0,7 %244 00010 %
MTV yhteensä26,2 %31,0 %2 034 00082 %
Nelonen10,2 %14,2 %1 754 00070 %
Jim2,5 %2,2 %954 00038 %
Liv3,3 %3,7 %1 202 00048 %
Hero1,2 %1,3 %705 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä17,2 %21,4 %1 929 00077 %
TV52,8 %3,0 %1 189 00048 %
Kutonen1,1 %1,1 %695 00028 %
Frii2,0 %2,2 %664 00027 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %42 0002 %
TLC1,9 %1,5 %635 00025 %
Warner Bros. Discovery8,0 %7,9 %1 504 00060 %
STAR Channel2,4 %2,1 %847 00034 %
National Geographic Channel1,6 %1,0 %567 00023 %
Disney Finland4,1 %3,0 %1 049 00042 %
Music TV0,2 %0,2 %89 0004 %
AlfaTV0,4 %0,6 %383 00015 %
Muut2,4 %2,0 %441 00018 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 252 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.