Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 47/2021
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 406 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 229 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 11 t 16 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 37 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV19,9 %8,5 %662 00047 %
Yle TV216,4 %10,5 %772 00055 %
Yle Teema&Fem1,5 %1,3 %318 00023 %
Yle yhteensä27,9 %20,4 %971 00069 %
MTV316,5 %20,5 %817 00058 %
Sub6,1 %7,1 %656 00047 %
AVA1,9 %2,2 %320 00023 %
C More Total1,6 %1,8 %164 00012 %
MTV yhteensä26,1 %31,7 %1 016 00072 %
Nelonen12,8 %19,5 %797 00057 %
Jim3,9 %4,3 %460 00033 %
Liv3,0 %2,7 %467 00033 %
Hero1,0 %1,3 %235 00017 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä20,6 %27,7 %959 00068 %
TV53,8 %3,7 %506 00036 %
Kutonen3,6 %2,9 %361 00026 %
Frii1,7 %1,2 %206 00015 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %3 0000 %
TLC2,8 %2,0 %274 00019 %
Warner Bros. Discovery12,0 %10,2 %699 00050 %
STAR Channel6,0 %4,4 %387 00027 %
National Geographic Channel3,0 %2,3 %249 00018 %
Disney Finland9,0 %6,7 %484 00034 %
Paramount Network0,5 %0,3 %115 0008 %
AlfaTV0,3 %0,2 %146 00010 %
Muut4,3 %3,6 %381 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 229 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.