Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 20/2022
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 959 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 282 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 48 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 41 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,4 %23,2 %3 201 00065 %
Yle TV28,2 %6,9 %2 927 00059 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,8 %1 998 00040 %
Yle yhteensä38,5 %32,9 %3 580 00072 %
MTV327,6 %35,0 %3 723 00075 %
Sub2,0 %1,8 %1 919 00039 %
AVA1,7 %1,3 %1 572 00032 %
C More Total3,3 %3,7 %769 00016 %
MTV yhteensä34,7 %41,9 %3 944 00080 %
Nelonen5,7 %7,4 %2 669 00054 %
Jim2,0 %1,5 %1 754 00035 %
Liv1,5 %1,5 %1 531 00031 %
Hero1,0 %1,3 %1 180 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,3 %11,8 %3 110 00063 %
TV52,5 %2,0 %1 903 00038 %
Kutonen1,6 %1,2 %1 350 00027 %
Frii1,3 %1,1 %1 043 00021 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %47 0001 %
TLC2,0 %1,8 %1 052 00021 %
Warner Bros. Discovery7,5 %6,2 %2 512 00051 %
STAR Channel1,7 %1,3 %1 220 00025 %
National Geographic Channel2,1 %1,5 %1 269 00026 %
Disney Finland3,9 %2,8 %1 811 00037 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,4 %1,8 %1 216 00025 %
Muut3,8 %2,7 %1 283 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 282 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.