Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 51/2022
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 312 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 641 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 59 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 43 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,4 %29,6 %3 547 00067 %
Yle TV211,9 %8,2 %3 747 00071 %
Yle Teema&Fem3,6 %3,7 %2 329 00044 %
Yle yhteensä46,9 %41,4 %4 194 00079 %
MTV316,4 %22,2 %3 546 00067 %
Sub3,6 %4,1 %2 544 00048 %
AVA2,4 %2,7 %1 783 00034 %
C More Total0,8 %1,0 %528 00010 %
MTV yhteensä23,2 %30,0 %3 925 00074 %
Nelonen7,6 %8,6 %3 150 00059 %
Jim2,5 %2,1 %1 848 00035 %
Liv1,5 %1,5 %1 818 00034 %
Hero0,9 %1,4 %1 132 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,6 %13,6 %3 556 00067 %
TV53,0 %2,9 %2 289 00043 %
Kutonen2,0 %1,6 %1 506 00028 %
Frii1,9 %1,9 %1 389 00026 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %36 0001 %
TLC2,0 %2,0 %1 318 00025 %
Warner Bros. Discovery9,1 %8,5 %2 938 00055 %
STAR Channel1,9 %1,4 %1 545 00029 %
National Geographic Channel3,2 %2,3 %1 523 00029 %
Disney Finland5,0 %3,6 %2 198 00041 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut3,3 %3,0 %1 498 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 641 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.