Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 10/2023
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 455 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 019 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 31 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 47 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,8 %27,2 %1 564 00064 %
Yle TV214,3 %8,8 %1 509 00061 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,9 %981 00040 %
Yle yhteensä45,1 %38,9 %1 767 00072 %
MTV317,4 %21,9 %1 605 00065 %
Sub5,2 %5,7 %1 158 00047 %
AVA2,2 %2,7 %799 00033 %
C More Total2,2 %2,5 %380 00015 %
MTV yhteensä26,9 %32,8 %1 766 00072 %
Nelonen6,1 %8,6 %1 376 00056 %
Jim2,0 %1,8 %872 00036 %
Liv1,2 %1,5 %772 00031 %
Hero0,8 %1,2 %625 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,1 %13,1 %1 551 00063 %
TV52,3 %2,3 %999 00041 %
Kutonen3,2 %2,8 %924 00038 %
Frii1,2 %1,3 %587 00024 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %32 0001 %
TLC1,0 %0,7 %587 00024 %
Warner Bros. Discovery8,2 %7,4 %1 325 00054 %
STAR Channel2,4 %2,2 %794 00032 %
National Geographic Channel3,8 %2,7 %737 00030 %
Disney Finland6,2 %5,0 %1 033 00042 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut4,5 %4,2 %764 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 019 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.