Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 18/2023
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 328 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 470 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 51 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 33 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,1 %24,6 %3 389 00064 %
Yle TV29,5 %9,1 %3 154 00059 %
Yle Teema&Fem3,2 %2,9 %2 082 00039 %
Yle yhteensä42,8 %36,7 %3 859 00072 %
MTV318,3 %22,6 %3 325 00062 %
Sub3,7 %4,6 %2 286 00043 %
AVA2,6 %2,9 %1 699 00032 %
C More Total0,6 %0,4 %533 00010 %
MTV yhteensä25,2 %30,4 %3 661 00069 %
Nelonen8,1 %11,0 %3 050 00057 %
Jim2,1 %1,7 %1 717 00032 %
Liv1,8 %1,9 %1 839 00035 %
Hero0,7 %1,0 %1 154 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,7 %15,6 %3 374 00063 %
TV55,2 %5,1 %2 461 00046 %
Kutonen3,3 %3,0 %1 787 00034 %
Frii1,5 %1,6 %1 236 00023 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %64 0001 %
TLC1,7 %1,2 %1 174 00022 %
Warner Bros. Discovery12,0 %11,2 %3 019 00057 %
STAR Channel2,0 %1,9 %1 404 00026 %
National Geographic Channel2,2 %1,5 %1 304 00024 %
Disney Finland4,2 %3,4 %1 981 00037 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut3,2 %2,7 %1 419 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 470 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.