Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 19/2023
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 631 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 262 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 19 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 28 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV134,4 %29,7 %1 951 00074 %
Yle TV28,9 %9,3 %1 512 00057 %
Yle Teema&Fem2,4 %2,2 %846 00032 %
Yle yhteensä45,7 %41,2 %2 055 00078 %
MTV320,5 %25,2 %1 858 00071 %
Sub4,1 %4,7 %1 123 00043 %
AVA2,0 %2,0 %656 00025 %
C More Total3,2 %3,0 %399 00015 %
MTV yhteensä29,8 %35,0 %1 983 00075 %
Nelonen5,1 %6,8 %1 277 00049 %
Jim2,1 %2,0 %924 00035 %
Liv1,0 %0,9 %717 00027 %
Hero0,7 %1,1 %553 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,9 %10,9 %1 524 00058 %
TV52,7 %2,6 %1 068 00041 %
Kutonen2,8 %2,4 %830 00032 %
Frii1,1 %1,0 %589 00022 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %37 0001 %
TLC0,7 %0,6 %469 00018 %
Warner Bros. Discovery7,5 %6,7 %1 328 00051 %
STAR Channel2,2 %1,9 %670 00025 %
National Geographic Channel3,0 %2,0 %688 00026 %
Disney Finland5,3 %3,9 %966 00037 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut3,0 %2,5 %702 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 262 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.