Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 23/2023
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 272 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 229 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 32 t 7 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 35 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV136,3 %31,0 %1 207 00095 %
Yle TV210,3 %12,8 %1 097 00086 %
Yle Teema&Fem2,9 %3,4 %948 00075 %
Yle yhteensä49,5 %47,2 %1 220 00096 %
MTV322,4 %25,6 %1 165 00092 %
Sub2,2 %2,4 %760 00060 %
AVA3,6 %3,8 %713 00056 %
C More Total0,7 %0,5 %187 00015 %
MTV yhteensä28,8 %32,3 %1 187 00093 %
Nelonen4,6 %5,1 %941 00074 %
Jim2,3 %1,7 %624 00049 %
Liv1,7 %1,7 %651 00051 %
Hero0,6 %0,9 %412 00032 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,2 %9,5 %1 029 00081 %
TV53,1 %2,5 %735 00058 %
Kutonen1,3 %0,9 %483 00038 %
Frii1,9 %2,0 %483 00038 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %8 0001 %
TLC1,3 %1,2 %412 00032 %
Warner Bros. Discovery7,9 %6,9 %872 00069 %
STAR Channel0,9 %0,9 %421 00033 %
National Geographic Channel2,4 %1,8 %430 00034 %
Disney Finland3,3 %2,7 %629 00050 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut1,3 %1,4 %343 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 229 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.