Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 6/2023
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 529 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 171 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 13 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 53 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,4 %26,5 %1 643 00065 %
Yle TV212,1 %6,5 %1 587 00063 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,7 %1 057 00042 %
Yle yhteensä42,4 %35,6 %1 879 00074 %
MTV324,2 %29,2 %1 769 00070 %
Sub2,9 %3,2 %1 059 00042 %
AVA3,1 %3,1 %933 00037 %
C More Total0,9 %0,7 %252 00010 %
MTV yhteensä31,1 %36,3 %1 893 00075 %
Nelonen7,1 %9,7 %1 454 00058 %
Jim1,4 %1,1 %803 00032 %
Liv1,9 %2,0 %908 00036 %
Hero0,7 %1,1 %585 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,2 %13,8 %1 639 00065 %
TV52,7 %2,7 %1 068 00042 %
Kutonen1,3 %1,3 %653 00026 %
Frii2,1 %2,1 %655 00026 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %15 0001 %
TLC3,7 %3,2 %692 00027 %
Warner Bros. Discovery9,8 %9,3 %1 387 00055 %
STAR Channel1,5 %1,5 %629 00025 %
National Geographic Channel1,5 %1,3 %584 00023 %
Disney Finland3,0 %2,8 %895 00035 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut2,7 %2,4 %582 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 171 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.