Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 9/2023
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 328 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 491 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 22 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 55 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV122,7 %24,0 %3 307 00062 %
Yle TV226,4 %15,0 %3 494 00066 %
Yle Teema&Fem2,8 %2,9 %2 095 00039 %
Yle yhteensä51,9 %41,9 %4 014 00075 %
MTV316,6 %23,1 %3 513 00066 %
Sub3,4 %4,0 %2 264 00042 %
AVA2,1 %2,3 %1 716 00032 %
C More Total1,0 %1,1 %716 00013 %
MTV yhteensä23,1 %30,5 %3 825 00072 %
Nelonen6,8 %10,6 %3 119 00059 %
Jim1,6 %1,5 %1 726 00032 %
Liv1,3 %1,3 %1 696 00032 %
Hero0,9 %1,4 %1 118 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,6 %14,8 %3 470 00065 %
TV52,3 %2,1 %2 026 00038 %
Kutonen1,7 %1,7 %1 569 00029 %
Frii1,5 %1,6 %1 186 00022 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %62 0001 %
TLC2,0 %1,7 %1 203 00023 %
Warner Bros. Discovery7,6 %7,2 %2 677 00050 %
STAR Channel1,6 %1,6 %1 402 00026 %
National Geographic Channel2,2 %1,5 %1 304 00024 %
Disney Finland3,8 %3,1 %1 939 00036 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut3,5 %3,2 %1 412 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 491 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.