Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 16/2024
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 392 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 408 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 10 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 27 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,4 %24,4 %3 305 00061 %
Yle TV27,6 %6,1 %3 013 00056 %
Yle Teema&Fem3,9 %3,3 %1 983 00037 %
Yle yhteensä37,9 %33,8 %3 784 00070 %
MTV319,2 %21,5 %3 397 00063 %
Sub3,9 %4,0 %2 304 00043 %
AVA2,5 %2,4 %1 737 00032 %
C More Total2,6 %2,3 %947 00018 %
MTV yhteensä28,2 %30,3 %3 768 00070 %
Nelonen10,0 %14,3 %2 988 00055 %
Jim3,0 %3,0 %1 915 00036 %
Liv1,7 %1,7 %1 696 00031 %
Hero0,9 %1,2 %997 00018 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,5 %20,2 %3 438 00064 %
TV54,0 %4,2 %2 305 00043 %
Kutonen2,5 %2,3 %1 591 00030 %
Frii2,4 %1,9 %1 188 00022 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %57 0001 %
TLC1,7 %1,4 %1 056 00020 %
Warner Bros. Discovery10,9 %10,0 %2 885 00053 %
STAR Channel2,3 %2,1 %1 225 00023 %
National Geographic Channel2,4 %1,6 %1 299 00024 %
Disney Finland4,7 %3,7 %1 882 00035 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut3,6 %3,1 %1 540 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 408 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.