Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 8/2025
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 062 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 171 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 55 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 51 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,3 %25,5 %3 195 00063 %
Yle TV214,5 %7,8 %3 001 00059 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,0 %2 060 00041 %
Yle yhteensä42,3 %36,4 %3 623 00072 %
MTV318,2 %22,0 %3 228 00064 %
Sub3,8 %3,6 %2 230 00044 %
AVA2,5 %2,5 %1 625 00032 %
MTV:n maksukanavat1,7 %1,5 %755 00015 %
MTV yhteensä26,2 %29,7 %3 590 00071 %
Nelonen9,2 %12,8 %3 172 00063 %
Jim2,1 %2,3 %1 754 00035 %
Liv1,8 %2,3 %1 830 00036 %
Hero0,4 %0,5 %604 00012 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,5 %17,9 %3 436 00068 %
TV52,6 %2,5 %1 972 00039 %
Kutonen2,1 %1,8 %1 544 00031 %
Frii2,7 %2,6 %1 177 00023 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %83 0002 %
TLC1,8 %1,6 %1 053 00021 %
Warner Bros. Discovery9,4 %8,6 %2 591 00051 %
STAR Channel2,6 %2,5 %1 489 00029 %
National Geographic Channel2,5 %2,0 %1 197 00024 %
Disney Finland5,2 %4,6 %1 901 00038 %
Muut4,2 %3,7 %1 592 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 171 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.