Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittainen keskimääräinen päivätavoittavuus kanavittain
Kohderyhmä: Miehet 25–44
Väestö: 690 000
KanavaVuosi 2008Vuosi 2007
Yle TV144 %47 %
Yle TV241 %43 %
Yle Teema16 %13 %
YLE Extra-10 %
Yle Fem13 %9 %
Yle yhteensä56 %59 %
MTV352 %55 %
Sub33 %36 %
C More Total12 %9 %
MTV yhteensä58 %61 %
Nelonen40 %44 %
Jim25 %15 %
4 Sport (ent. Urheilukanava)12 %12 %
Nelosen maksukanavat3 %3 %
Nelonen Media yhteensä49 %48 %
The Voice/TV Viisi12 %10 %
The Discovery Channel6 %-
Muut (sis. Discovery)31 %37 %
Music TV6 %9 %
Yhteensä70 %72 %

JIM aloitti toimintansa 26.2.2007.

Nelonen Media sisältää Urheilukanavan 1.9.2007 alkaen.

Nelonen maksukanavat sisältää Urheilu+kanavan 1.6.2007 alkaen ja KinoTV:n 1.9.2007 alkaen.

YLE24 muuttui YLE Extraksi 27.4.20007

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen päivätavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi keskimäärin päivän aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.