Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2008
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 483 000
Viikot: 1-52/2008
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 403 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 31 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,4 %23,9 %1 327 00089 %
Yle TV217,7 %17,4 %1 282 00086 %
Yle Teema2,3 %2,3 %854 00058 %
Yle Fem1,7 %1,8 %777 00052 %
Yle yhteensä48,0 %45,5 %1 365 00092 %
MTV322,9 %26,5 %1 310 00088 %
Sub4,2 %5,1 %953 00064 %
C More Total2,6 %1,9 %310 00021 %
MTV yhteensä29,6 %33,5 %1 335 00090 %
Nelonen8,5 %9,5 %1 172 00079 %
Jim2,2 %2,3 %675 00046 %
4 Sport (ent. Urheilukanava)1,5 %1,6 %584 00039 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,2 %168 00011 %
Nelonen Media yhteensä12,6 %13,6 %1 237 00083 %
The Voice/TV Viisi0,4 %0,4 %291 00020 %
The Discovery Channel0,6 %0,3 %155 00010 %
Muut (sis. Discovery)9,8 %7,4 %839 00057 %
Music TV0,5 %0,4 %177 00012 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 403 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.