Tittartidsandelar och räckvidd

Föregående årNästa år
Per år: Daglig räckvidd per kanal
Målgrupp: Kvinnor 65–99 år
Befolkning: 659 000
KanavaÅr 2019År 2018
Yle TV180 %80 %
Yle TV243 %44 %
Yle Teema-20 %
Yle Teema&Fem31 %-
Yle Fem-16 %
Yle Totalt84 %83 %
MTV366 %64 %
Sub18 %17 %
AVA17 %17 %
C More Total2 %3 %
MTV totalt70 %68 %
Nelonen37 %39 %
Jim18 %18 %
Liv20 %19 %
Hero10 %9 %
Nelonen betalkanaler-0 %
Nelonen Media totalt50 %50 %
TV519 %16 %
Kutonen10 %10 %
Frii14 %12 %
The Discovery Channel0 %0 %
TLC12 %10 %
Warner Bros. Discovery34 %30 %
STAR Channel11 %10 %
National Geographic Channel10 %9 %
Disney Finland18 %16 %
Music TV0 %0 %
Paramount Network--
AlfaTV13 %-
Övriga11 %19 %
Totalt88 %87 %

JIM introducerades 26.2.2007

Nelonen Media innehåller Urheilukanava från och med 1.9.2007

Nelonen betalkanaler innehåller Urheilu+kanava från och med 1.6.2007 och Kino TV från och med 1.9.2007

YLE24 blev YLE Extra den 27.4.2007

Rapporten kan laddas ner även i CSV-form.

Målgrupp
Del av befolkningen, vars tv-tittande analyseras.
Befolkning
Målgruppens storlek (personer) i Finland.
Räckvidd per genomsnittlig dag (procent)
Procent av målgruppen som i genomsnitt tittade under en dag.

Källa: Finnpanel Oy / TV-mätarundersökningen

Från och med början av 2008 innehåller siffrorna även gästtittande och inspelat tittande (time shift-tittande) vilket bör beaktas vid jämförelser med tidigare år I veckorapporten redovisas tittande som spelats in och tittats under samma dygn som själva programmet visats I de månatliga siffrorna ingår inspelat tittande under en 7 dygns period efter själva programmet visats .

Finnpanel Oy mäter finländarnas tv-tittande med hjälp av en kontinuerlig panelundersökning I en panel bestående av 1000 hushåll (ca 2100 personer) har tv-mätare kopplats till hushållets tv-apparater. Tv-mätarna registrerar automatiskt kanalen och klockslaget då man tittar på tv. Resultat rapporteras dagligen till uppdragsgivarna.