Tittartidsandelar och räckvidd

Föregående år
Per år: Daglig räckvidd per kanal
Målgrupp: Män 25–44 år
Befolkning: 719 000
KanavaÅr 2020År 2019
Yle TV123 %22 %
Yle TV221 %23 %
Yle Teema&Fem7 %7 %
Yle Totalt35 %35 %
MTV329 %27 %
Sub16 %17 %
AVA6 %6 %
C More Total3 %3 %
MTV totalt39 %38 %
Nelonen23 %21 %
Jim12 %14 %
Liv7 %8 %
Hero5 %5 %
Nelonen betalkanaler--
Nelonen Media totalt33 %33 %
TV511 %12 %
Kutonen11 %11 %
Frii4 %4 %
The Discovery Channel1 %1 %
TLC4 %4 %
Discovery Networks Finland22 %23 %
FOX12 %12 %
National Geographic Channel8 %8 %
Disney Finland17 %17 %
Music TV-1 %
Paramount Network3 %-
AlfaTV2 %2 %
Övriga11 %9 %
Totalt61 %60 %

JIM introducerades 26.2.2007

Nelonen Media innehåller Urheilukanava från och med 1.9.2007

Nelonen betalkanaler innehåller Urheilu+kanava från och med 1.6.2007 och Kino TV från och med 1.9.2007

YLE24 blev YLE Extra den 27.4.2007

Rapporten kan laddas ner även i CSV-form.

Målgrupp
Del av befolkningen, vars tv-tittande analyseras.
Befolkning
Målgruppens storlek (personer) i Finland.
Räckvidd per genomsnittlig dag (procent)
Procent av målgruppen som i genomsnitt tittade under en dag.

Källa: Finnpanel Oy / TV-mätarundersökningen

Från och med början av 2008 innehåller siffrorna även gästtittande och inspelat tittande (time shift-tittande) vilket bör beaktas vid jämförelser med tidigare år I veckorapporten redovisas tittande som spelats in och tittats under samma dygn som själva programmet visats I de månatliga siffrorna ingår inspelat tittande under en 7 dygns period efter själva programmet visats .

Finnpanel Oy mäter finländarnas tv-tittande med hjälp av en kontinuerlig panelundersökning I en panel bestående av 1000 hushåll (ca 2100 personer) har tv-mätare kopplats till hushållets tv-apparater. Tv-mätarna registrerar automatiskt kanalen och klockslaget då man tittar på tv. Resultat rapporteras dagligen till uppdragsgivarna.