Tittartidsandelar och räckvidd

Föregående årNästa år
Per år: Daglig räckvidd per kanal
Målgrupp: Män 65–99 år
Befolkning: 551 000
KanavaÅr 2022År 2021
Yle TV184 %82 %
Yle TV258 %58 %
Yle Teema&Fem36 %35 %
Yle Totalt87 %86 %
MTV368 %67 %
Sub27 %26 %
AVA19 %18 %
C More Total8 %8 %
MTV totalt75 %74 %
Nelonen39 %41 %
Jim27 %25 %
Liv18 %19 %
Hero13 %15 %
Nelonen betalkanaler--
Nelonen Media totalt54 %55 %
TV526 %25 %
Kutonen22 %23 %
Frii17 %16 %
The Discovery Channel0 %1 %
TLC13 %13 %
Warner Bros. Discovery44 %43 %
STAR Channel13 %14 %
National Geographic Channel24 %23 %
Disney Finland30 %30 %
Paramount Network-3 %
AlfaTV25 %21 %
Övriga14 %11 %
Totalt90 %89 %

JIM introducerades 26.2.2007

Nelonen Media innehåller Urheilukanava från och med 1.9.2007

Nelonen betalkanaler innehåller Urheilu+kanava från och med 1.6.2007 och Kino TV från och med 1.9.2007

YLE24 blev YLE Extra den 27.4.2007

Rapporten kan laddas ner även i CSV-form.

Målgrupp
Del av befolkningen, vars tv-tittande analyseras.
Befolkning
Målgruppens storlek (personer) i Finland.
Räckvidd per genomsnittlig dag (procent)
Procent av målgruppen som i genomsnitt tittade under en dag.

Källa: Finnpanel Oy / TV-mätarundersökningen

Från och med början av 2008 innehåller siffrorna även gästtittande och inspelat tittande (time shift-tittande) vilket bör beaktas vid jämförelser med tidigare år I veckorapporten redovisas tittande som spelats in och tittats under samma dygn som själva programmet visats I de månatliga siffrorna ingår inspelat tittande under en 7 dygns period efter själva programmet visats .

Finnpanel Oy mäter finländarnas tv-tittande med hjälp av en kontinuerlig panelundersökning I en panel bestående av 1000 hushåll (ca 2100 personer) har tv-mätare kopplats till hushållets tv-apparater. Tv-mätarna registrerar automatiskt kanalen och klockslaget då man tittar på tv. Resultat rapporteras dagligen till uppdragsgivarna.