Tittartidsandelar och räckvidd

Föregående årNästa år
Per år: Daglig räckvidd per kanal
Målgrupp: Män 45–64 år
Befolkning: 692 000
KanavaÅr 2022År 2021
Yle TV157 %59 %
Yle TV240 %43 %
Yle Teema&Fem22 %24 %
Yle Totalt66 %68 %
MTV349 %51 %
Sub24 %25 %
AVA14 %14 %
C More Total5 %5 %
MTV totalt59 %61 %
Nelonen31 %34 %
Jim20 %21 %
Liv13 %15 %
Hero11 %12 %
Nelonen betalkanaler--
Nelonen Media totalt45 %48 %
TV522 %23 %
Kutonen21 %24 %
Frii12 %12 %
The Discovery Channel1 %1 %
TLC8 %8 %
Warner Bros. Discovery39 %41 %
STAR Channel13 %15 %
National Geographic Channel18 %18 %
Disney Finland25 %26 %
Paramount Network-4 %
AlfaTV10 %8 %
Övriga14 %13 %
Totalt78 %80 %

JIM introducerades 26.2.2007

Nelonen Media innehåller Urheilukanava från och med 1.9.2007

Nelonen betalkanaler innehåller Urheilu+kanava från och med 1.6.2007 och Kino TV från och med 1.9.2007

YLE24 blev YLE Extra den 27.4.2007

Rapporten kan laddas ner även i CSV-form.

Målgrupp
Del av befolkningen, vars tv-tittande analyseras.
Befolkning
Målgruppens storlek (personer) i Finland.
Räckvidd per genomsnittlig dag (procent)
Procent av målgruppen som i genomsnitt tittade under en dag.

Källa: Finnpanel Oy / TV-mätarundersökningen

Från och med början av 2008 innehåller siffrorna även gästtittande och inspelat tittande (time shift-tittande) vilket bör beaktas vid jämförelser med tidigare år I veckorapporten redovisas tittande som spelats in och tittats under samma dygn som själva programmet visats I de månatliga siffrorna ingår inspelat tittande under en 7 dygns period efter själva programmet visats .

Finnpanel Oy mäter finländarnas tv-tittande med hjälp av en kontinuerlig panelundersökning I en panel bestående av 1000 hushåll (ca 2100 personer) har tv-mätare kopplats till hushållets tv-apparater. Tv-mätarna registrerar automatiskt kanalen och klockslaget då man tittar på tv. Resultat rapporteras dagligen till uppdragsgivarna.