Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - tammikuu 2019
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 491 000
Viikot: 1-5/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 239 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 49 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 14 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,5 %26,3 %1 825 00073 %
Yle TV214,2 %8,3 %1 732 00070 %
Yle Teema&Fem3,9 %4,1 %1 262 00051 %
Yle yhteensä47,6 %38,6 %2 011 00081 %
MTV317,6 %24,8 %1 881 00076 %
Sub2,7 %3,0 %1 291 00052 %
AVA2,5 %2,4 %989 00040 %
C More Total0,3 %0,2 %165 0007 %
MTV yhteensä23,1 %30,4 %2 021 00081 %
Nelonen7,6 %9,8 %1 747 00070 %
Jim2,9 %3,4 %1 153 00046 %
Liv3,1 %2,9 %1 174 00047 %
Hero1,3 %1,6 %776 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,8 %17,7 %1 920 00077 %
TV52,5 %2,4 %1 154 00046 %
Kutonen1,0 %1,0 %759 00030 %
Frii2,3 %2,4 %759 00030 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %52 0002 %
TLC1,4 %1,3 %691 00028 %
Warner Bros. Discovery7,8 %7,5 %1 516 00061 %
STAR Channel1,9 %1,5 %816 00033 %
National Geographic Channel1,6 %1,2 %697 00028 %
Disney Finland3,5 %2,7 %1 094 00044 %
Music TV0,2 %0,1 %119 0005 %
AlfaTV0,5 %0,8 %482 00019 %
Muut2,5 %2,2 %537 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 239 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.