Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - helmikuu 2019
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 491 000
Viikot: 1-9/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 233 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 40 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 13 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,6 %24,9 %1 804 00072 %
Yle TV214,5 %7,9 %1 726 00069 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,6 %1 228 00049 %
Yle yhteensä46,6 %36,5 %2 002 00080 %
MTV318,1 %25,4 %1 867 00075 %
Sub2,8 %3,1 %1 294 00052 %
AVA2,4 %2,3 %975 00039 %
C More Total0,3 %0,2 %169 0007 %
MTV yhteensä23,7 %31,1 %2 013 00081 %
Nelonen8,5 %11,6 %1 758 00071 %
Jim2,7 %3,1 %1 119 00045 %
Liv3,1 %3,0 %1 155 00046 %
Hero1,2 %1,5 %748 00030 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,4 %19,1 %1 919 00077 %
TV52,6 %2,6 %1 170 00047 %
Kutonen1,1 %1,1 %738 00030 %
Frii2,2 %2,4 %741 00030 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %51 0002 %
TLC1,4 %1,3 %676 00027 %
Warner Bros. Discovery7,8 %7,7 %1 522 00061 %
STAR Channel1,9 %1,5 %810 00033 %
National Geographic Channel1,6 %1,1 %669 00027 %
Disney Finland3,4 %2,6 %1 068 00043 %
Music TV0,2 %0,1 %108 0004 %
AlfaTV0,4 %0,7 %456 00018 %
Muut2,5 %2,1 %514 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 233 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.