Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - helmikuu 2019
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 405 000
Viikot: 1-9/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 106 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 55 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 15 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,2 %24,8 %1 707 00071 %
Yle TV217,7 %9,9 %1 696 00071 %
Yle Teema&Fem3,6 %3,7 %1 230 00051 %
Yle yhteensä48,4 %38,4 %1 914 00080 %
MTV313,3 %19,6 %1 717 00071 %
Sub3,6 %4,4 %1 374 00057 %
AVA1,2 %1,5 %845 00035 %
C More Total0,9 %0,9 %242 00010 %
MTV yhteensä19,0 %26,3 %1 891 00079 %
Nelonen7,0 %9,9 %1 635 00068 %
Jim2,9 %3,5 %1 148 00048 %
Liv1,5 %1,7 %977 00041 %
Hero1,3 %1,8 %784 00033 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,7 %16,9 %1 797 00075 %
TV52,7 %3,1 %1 195 00050 %
Kutonen3,1 %3,0 %1 011 00042 %
Frii1,3 %1,5 %689 00029 %
The Discovery Channel0,3 %0,3 %85 0004 %
TLC0,5 %0,4 %560 00023 %
Warner Bros. Discovery8,8 %9,0 %1 519 00063 %
STAR Channel2,5 %2,2 %960 00040 %
National Geographic Channel3,3 %2,3 %865 00036 %
Disney Finland5,7 %4,5 %1 201 00050 %
Music TV0,4 %0,1 %127 0005 %
AlfaTV0,5 %0,8 %523 00022 %
Muut4,4 %3,9 %638 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 106 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.