Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - helmikuu 2019
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 382 000
Viikot: 1-9/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 238 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 14 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 1 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,9 %10,6 %842 00061 %
Yle TV215,6 %9,0 %891 00065 %
Yle Teema&Fem2,2 %2,3 %496 00036 %
Yle yhteensä28,6 %21,9 %1 064 00077 %
MTV314,0 %18,6 %936 00068 %
Sub6,0 %6,5 %736 00053 %
AVA2,4 %2,4 %442 00032 %
C More Total1,0 %0,7 %133 00010 %
MTV yhteensä23,4 %28,1 %1 084 00079 %
Nelonen11,3 %15,1 %918 00066 %
Jim5,3 %6,3 %630 00046 %
Liv3,4 %3,3 %533 00039 %
Hero1,5 %1,7 %344 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä21,5 %26,4 %1 046 00076 %
TV54,2 %4,3 %610 00044 %
Kutonen3,3 %3,0 %474 00034 %
Frii1,6 %1,6 %291 00021 %
The Discovery Channel0,7 %0,5 %51 0004 %
TLC1,6 %1,4 %298 00022 %
Warner Bros. Discovery11,8 %11,3 %850 00062 %
STAR Channel4,9 %4,2 %520 00038 %
National Geographic Channel3,3 %2,3 %373 00027 %
Disney Finland8,2 %6,5 %642 00046 %
Music TV0,7 %0,4 %127 0009 %
AlfaTV0,2 %0,3 %134 00010 %
Muut5,5 %5,0 %340 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 238 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.