Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - helmikuu 2019
Kohderyhmä: Kaikki 4 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 264 000
Viikot: 1-9/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 648 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 37 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 4 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,5 %24,6 %3 643 00069 %
Yle TV216,3 %8,9 %3 641 00069 %
Yle Teema&Fem3,6 %3,7 %2 540 00048 %
Yle yhteensä47,4 %37,1 %4 165 00079 %
MTV315,7 %22,6 %3 757 00071 %
Sub3,2 %3,8 %2 791 00053 %
AVA1,8 %1,9 %1 847 00035 %
C More Total0,7 %0,6 %458 0009 %
MTV yhteensä21,4 %28,8 %4 131 00078 %
Nelonen8,0 %11,0 %3 605 00068 %
Jim2,8 %3,3 %2 324 00044 %
Liv2,3 %2,4 %2 184 00041 %
Hero1,2 %1,6 %1 560 00030 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,2 %18,3 %3 945 00075 %
TV52,6 %2,8 %2 444 00046 %
Kutonen2,0 %2,0 %1 802 00034 %
Frii1,7 %1,9 %1 448 00028 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %149 0003 %
TLC0,9 %0,9 %1 260 00024 %
Discovery Networks Finland8,2 %8,3 %3 164 00060 %
FOX2,2 %1,8 %1 847 00035 %
National Geographic Channel2,4 %1,7 %1 570 00030 %
Fox Networks Group4,5 %3,5 %2 364 00045 %
Music TV0,3 %0,1 %245 0005 %
AlfaTV0,4 %0,8 %989 00019 %
Muut3,5 %3,0 %1 229 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 648 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1100 talouden otokseen (noin 2300 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.