Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - maaliskuu 2019
Kohderyhmä: Kaikki 4 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 265 000
Viikot: 1-13/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 658 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 14 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 2 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,6 %24,6 %3 634 00069 %
Yle TV215,7 %8,6 %3 589 00068 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,3 %2 468 00047 %
Yle yhteensä46,6 %36,5 %4 149 00079 %
MTV315,8 %22,4 %3 781 00072 %
Sub3,2 %3,7 %2 762 00052 %
AVA1,8 %1,9 %1 885 00036 %
C More Total0,9 %0,7 %492 0009 %
MTV yhteensä21,8 %28,7 %4 146 00079 %
Nelonen8,4 %11,9 %3 616 00069 %
Jim2,7 %3,1 %2 266 00043 %
Liv2,3 %2,5 %2 189 00042 %
Hero1,2 %1,6 %1 532 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,6 %19,1 %3 950 00075 %
TV52,8 %3,1 %2 475 00047 %
Kutonen2,0 %2,0 %1 776 00034 %
Frii1,7 %1,9 %1 423 00027 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %141 0003 %
TLC1,0 %0,9 %1 261 00024 %
Discovery Networks Finland8,3 %8,5 %3 169 00060 %
FOX2,2 %1,9 %1 850 00035 %
National Geographic Channel2,4 %1,6 %1 549 00029 %
Fox Networks Group4,6 %3,6 %2 352 00045 %
Music TV0,3 %0,1 %240 0005 %
Muut3,7 %3,5 %1 799 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 658 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1100 talouden otokseen (noin 2300 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.