Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - maaliskuu 2019
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 170 000
Viikot: 1-13/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 140 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 40 t 42 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 49 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV137,4 %33,5 %1 129 00097 %
Yle TV216,8 %8,6 %1 052 00090 %
Yle Teema&Fem3,8 %4,0 %894 00076 %
Yle yhteensä57,9 %46,1 %1 134 00097 %
MTV317,0 %25,6 %1 073 00092 %
Sub1,6 %2,0 %743 00064 %
AVA1,5 %1,3 %554 00047 %
C More Total0,7 %0,6 %119 00010 %
MTV yhteensä20,7 %29,5 %1 092 00093 %
Nelonen5,6 %8,2 %973 00083 %
Jim1,7 %1,8 %652 00056 %
Liv1,6 %1,8 %658 00056 %
Hero0,7 %1,0 %435 00037 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,5 %12,8 %1 017 00087 %
TV51,8 %2,1 %703 00060 %
Kutonen1,2 %1,3 %464 00040 %
Frii1,5 %1,8 %441 00038 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %28 0002 %
TLC0,7 %0,6 %401 00034 %
Discovery Networks Finland6,0 %6,4 %843 00072 %
FOX1,0 %0,7 %444 00038 %
National Geographic Channel1,7 %1,2 %447 00038 %
Fox Networks Group2,7 %1,9 %599 00051 %
Music TV0,2 %0,0 %29 0003 %
Muut2,9 %3,3 %608 00052 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 140 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1100 talouden otokseen (noin 2300 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.