Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - maaliskuu 2019
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 897 000
Viikot: 1-13/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 342 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 22 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 12 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,1 %24,9 %3 498 00071 %
Yle TV215,4 %8,6 %3 370 00069 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,3 %2 384 00049 %
Yle yhteensä46,8 %36,8 %3 897 00080 %
MTV315,9 %22,5 %3 590 00073 %
Sub3,2 %3,6 %2 639 00054 %
AVA1,9 %1,9 %1 854 00038 %
C More Total0,9 %0,7 %446 0009 %
MTV yhteensä21,8 %28,7 %3 907 00080 %
Nelonen8,2 %11,7 %3 400 00069 %
Jim2,7 %3,1 %2 210 00045 %
Liv2,3 %2,5 %2 136 00044 %
Hero1,2 %1,6 %1 502 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,5 %18,9 %3 716 00076 %
TV52,8 %3,1 %2 393 00049 %
Kutonen2,0 %2,0 %1 721 00035 %
Frii1,7 %1,9 %1 403 00029 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %130 0003 %
TLC1,0 %0,9 %1 237 00025 %
Warner Bros. Discovery8,4 %8,5 %3 043 00062 %
STAR Channel2,2 %1,9 %1 777 00036 %
National Geographic Channel2,4 %1,6 %1 511 00031 %
Disney Finland4,6 %3,6 %2 258 00046 %
Music TV0,3 %0,1 %230 0005 %
AlfaTV0,4 %0,7 %950 00019 %
Muut3,2 %2,8 %1 112 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 342 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.