Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - maaliskuu 2019
Kohderyhmä: Naiset 4+
Kohderyhmän väestö: 2 672 000
Viikot: 1-13/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 386 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 9 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 1 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,1 %24,5 %1 859 00070 %
Yle TV214,2 %7,7 %1 798 00067 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,3 %1 227 00046 %
Yle yhteensä45,6 %35,5 %2 110 00079 %
MTV318,2 %25,1 %1 964 00074 %
Sub2,8 %3,1 %1 326 00050 %
AVA2,4 %2,3 %1 012 00038 %
C More Total0,5 %0,3 %199 0007 %
MTV yhteensä24,0 %30,8 %2 126 00080 %
Nelonen9,3 %12,9 %1 869 00070 %
Jim2,6 %2,9 %1 108 00041 %
Liv3,1 %3,1 %1 188 00044 %
Hero1,1 %1,4 %741 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,1 %20,3 %2 035 00076 %
TV52,7 %2,8 %1 217 00046 %
Kutonen1,0 %1,1 %749 00028 %
Frii2,1 %2,2 %728 00027 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %51 0002 %
TLC1,5 %1,3 %683 00026 %
Discovery Networks Finland7,8 %7,8 %1 578 00059 %
FOX1,9 %1,6 %844 00032 %
National Geographic Channel1,6 %1,1 %668 00025 %
Fox Networks Group3,5 %2,7 %1 097 00041 %
Music TV0,2 %0,1 %108 0004 %
Muut2,8 %2,7 %825 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 386 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1100 talouden otokseen (noin 2300 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.