Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - helmikuu 2019
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 671 000
Viikot: 1-9/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 379 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 32 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 4 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,2 %24,7 %1 867 00070 %
Yle TV214,8 %8,0 %1 823 00068 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,6 %1 263 00047 %
Yle yhteensä46,5 %36,2 %2 114 00079 %
MTV318,1 %25,3 %1 950 00073 %
Sub2,8 %3,2 %1 345 00050 %
AVA2,4 %2,2 %985 00037 %
C More Total0,4 %0,3 %184 0007 %
MTV yhteensä23,6 %31,0 %2 116 00079 %
Nelonen8,7 %11,9 %1 862 00070 %
Jim2,7 %3,1 %1 145 00043 %
Liv3,0 %3,0 %1 177 00044 %
Hero1,2 %1,5 %766 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,6 %19,4 %2 031 00076 %
TV52,6 %2,6 %1 203 00045 %
Kutonen1,1 %1,1 %765 00029 %
Frii2,2 %2,3 %749 00028 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %56 0002 %
TLC1,4 %1,3 %687 00026 %
Warner Bros. Discovery7,7 %7,7 %1 577 00059 %
STAR Channel1,9 %1,5 %842 00032 %
National Geographic Channel1,6 %1,1 %683 00026 %
Disney Finland3,4 %2,7 %1 107 00041 %
Music TV0,2 %0,1 %111 0004 %
AlfaTV0,4 %0,7 %459 00017 %
Muut2,5 %2,2 %540 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 379 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.