Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - maaliskuu 2019
Kohderyhmä: Miehet 10–24
Kohderyhmän väestö: 472 000
Viikot: 1-13/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 294 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 62 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 3 t 57 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 34 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV18,8 %9,5 %140 00030 %
Yle TV216,2 %8,2 %143 00030 %
Yle Teema&Fem1,6 %1,5 %57 00012 %
Yle yhteensä26,6 %19,1 %204 00043 %
MTV317,0 %20,6 %157 00033 %
Sub6,9 %8,0 %132 00028 %
AVA1,8 %2,2 %49 00010 %
C More Total2,3 %1,8 %20 0004 %
MTV yhteensä28,0 %32,6 %217 00046 %
Nelonen14,3 %18,0 %167 00035 %
Jim4,3 %4,8 %75 00016 %
Liv2,1 %2,0 %54 00011 %
Hero1,4 %1,8 %39 0008 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä22,0 %26,5 %201 00042 %
TV54,0 %5,2 %94 00020 %
Kutonen2,7 %2,6 %64 00014 %
Frii0,8 %0,7 %31 0007 %
The Discovery Channel0,1 %0,2 %3 0001 %
TLC0,6 %0,5 %28 0006 %
Discovery Networks Finland8,5 %9,5 %139 00029 %
FOX6,1 %5,0 %81 00017 %
National Geographic Channel4,2 %2,5 %52 00011 %
Fox Networks Group10,3 %7,5 %102 00022 %
Music TV0,1 %0,1 %9 0002 %
Muut4,5 %4,7 %68 00014 %
Yhteensä100,0 %100,0 %294 00062 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1100 talouden otokseen (noin 2300 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.