Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - huhtikuu 2019
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 897 000
Viikot: 1-17/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 348 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 41 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 5 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,4 %25,0 %3 494 00071 %
Yle TV214,1 %8,7 %3 357 00069 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,2 %2 344 00048 %
Yle yhteensä45,8 %36,9 %3 904 00080 %
MTV315,9 %22,0 %3 580 00073 %
Sub3,1 %3,5 %2 598 00053 %
AVA1,9 %1,8 %1 838 00038 %
C More Total1,0 %0,7 %492 00010 %
MTV yhteensä21,9 %28,1 %3 908 00080 %
Nelonen8,6 %12,0 %3 381 00069 %
Jim2,7 %3,0 %2 158 00044 %
Liv2,4 %2,6 %2 139 00044 %
Hero1,3 %1,7 %1 498 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,0 %19,3 %3 712 00076 %
TV52,9 %3,2 %2 393 00049 %
Kutonen2,1 %2,1 %1 726 00035 %
Frii1,7 %1,9 %1 373 00028 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %126 0003 %
TLC1,1 %0,9 %1 215 00025 %
Discovery Networks Finland8,7 %8,8 %3 034 00062 %
FOX2,3 %2,0 %1 765 00036 %
National Geographic Channel2,5 %1,6 %1 493 00030 %
Fox Networks Group4,7 %3,6 %2 246 00046 %
Music TV0,3 %0,1 %228 0005 %
AlfaTV0,4 %0,7 %928 00019 %
Muut3,2 %2,6 %1 081 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 348 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.