Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - huhtikuu 2019
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 405 000
Viikot: 1-17/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 112 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 52 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 7 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,0 %25,1 %1 705 00071 %
Yle TV215,5 %10,0 %1 669 00069 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,2 %1 177 00049 %
Yle yhteensä46,7 %38,3 %1 908 00079 %
MTV313,5 %19,2 %1 717 00071 %
Sub3,5 %4,1 %1 345 00056 %
AVA1,2 %1,4 %848 00035 %
C More Total1,5 %1,1 %294 00012 %
MTV yhteensä19,7 %25,7 %1 898 00079 %
Nelonen7,6 %10,6 %1 626 00068 %
Jim2,9 %3,3 %1 112 00046 %
Liv1,5 %1,8 %970 00040 %
Hero1,4 %2,0 %789 00033 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,4 %17,7 %1 792 00075 %
TV53,1 %3,5 %1 220 00051 %
Kutonen3,1 %3,2 %1 008 00042 %
Frii1,2 %1,5 %672 00028 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %81 0003 %
TLC0,5 %0,5 %558 00023 %
Discovery Networks Finland9,4 %9,7 %1 524 00063 %
FOX2,5 %2,2 %951 00040 %
National Geographic Channel3,3 %2,2 %856 00036 %
Fox Networks Group5,9 %4,4 %1 195 00050 %
Music TV0,4 %0,1 %127 0005 %
AlfaTV0,4 %0,7 %495 00021 %
Muut4,0 %3,4 %602 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 112 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.