Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - huhtikuu 2019
Kohderyhmä: Miehet 4+
Kohderyhmän väestö: 2 593 000
Viikot: 1-17/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 279 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 44 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 57 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,5 %24,8 %1 776 00069 %
Yle TV215,8 %10,0 %1 791 00069 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,2 %1 225 00047 %
Yle yhteensä46,5 %38,0 %2 047 00079 %
MTV313,4 %19,2 %1 819 00070 %
Sub3,6 %4,1 %1 417 00055 %
AVA1,2 %1,4 %869 00034 %
C More Total1,6 %1,2 %324 00013 %
MTV yhteensä19,8 %25,8 %2 028 00078 %
Nelonen7,8 %10,8 %1 735 00067 %
Jim2,9 %3,3 %1 141 00044 %
Liv1,5 %1,8 %998 00038 %
Hero1,4 %1,9 %800 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,5 %17,8 %1 911 00074 %
TV53,1 %3,6 %1 267 00049 %
Kutonen3,1 %3,1 %1 034 00040 %
Frii1,2 %1,4 %684 00026 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %88 0003 %
TLC0,5 %0,5 %571 00022 %
Discovery Networks Finland9,3 %9,6 %1 594 00061 %
FOX2,5 %2,2 %993 00038 %
National Geographic Channel3,3 %2,2 %877 00034 %
Fox Networks Group5,8 %4,4 %1 247 00048 %
Music TV0,4 %0,1 %133 0005 %
AlfaTV0,4 %0,7 %501 00019 %
Muut4,2 %3,5 %650 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 279 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.