Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - huhtikuu 2019
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 492 000
Viikot: 1-17/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 237 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 31 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 4 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,9 %24,9 %1 789 00072 %
Yle TV212,7 %7,6 %1 688 00068 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,2 %1 167 00047 %
Yle yhteensä44,9 %35,8 %1 996 00080 %
MTV318,2 %24,6 %1 862 00075 %
Sub2,8 %3,0 %1 253 00050 %
AVA2,5 %2,2 %990 00040 %
C More Total0,6 %0,3 %198 0008 %
MTV yhteensä24,0 %30,1 %2 010 00081 %
Nelonen9,5 %13,3 %1 755 00070 %
Jim2,6 %2,8 %1 046 00042 %
Liv3,2 %3,2 %1 169 00047 %
Hero1,2 %1,4 %709 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,5 %20,7 %1 920 00077 %
TV52,8 %2,8 %1 174 00047 %
Kutonen1,1 %1,1 %718 00029 %
Frii2,2 %2,3 %700 00028 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %45 0002 %
TLC1,6 %1,3 %657 00026 %
Warner Bros. Discovery8,1 %7,9 %1 511 00061 %
STAR Channel2,0 %1,7 %814 00033 %
National Geographic Channel1,6 %1,1 %637 00026 %
Disney Finland3,6 %2,8 %1 052 00042 %
Music TV0,2 %0,1 %101 0004 %
AlfaTV0,4 %0,6 %433 00017 %
Muut2,4 %1,9 %479 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 237 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.