Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - huhtikuu 2019
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 423 000
Viikot: 1-17/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 351 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 26 t 23 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 45 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,4 %24,2 %1 255 00088 %
Yle TV212,8 %8,7 %1 149 00081 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,4 %899 00063 %
Yle yhteensä43,7 %36,3 %1 306 00092 %
MTV315,0 %20,5 %1 224 00086 %
Sub3,4 %3,7 %912 00064 %
AVA1,9 %2,0 %713 00050 %
C More Total0,9 %0,6 %156 00011 %
MTV yhteensä21,3 %26,8 %1 268 00089 %
Nelonen9,2 %12,7 %1 135 00080 %
Jim2,7 %2,8 %766 00054 %
Liv2,6 %2,8 %791 00056 %
Hero1,8 %2,3 %645 00045 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,2 %20,6 %1 211 00085 %
TV53,4 %3,3 %883 00062 %
Kutonen2,5 %2,4 %680 00048 %
Frii2,0 %2,2 %593 00042 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %47 0003 %
TLC0,9 %0,9 %449 00032 %
Discovery Networks Finland9,8 %9,5 %1 064 00075 %
FOX2,2 %1,9 %662 00046 %
National Geographic Channel2,9 %1,9 %606 00043 %
Fox Networks Group5,2 %3,8 %827 00058 %
Music TV0,1 %0,1 %60 0004 %
AlfaTV0,3 %0,5 %344 00024 %
Muut3,4 %2,5 %347 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 351 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.