Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - toukokuu 2019
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 423 000
Viikot: 1-22/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 356 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 25 t 41 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 40 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,1 %23,8 %1 251 00088 %
Yle TV211,6 %8,1 %1 132 00080 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,3 %892 00063 %
Yle yhteensä42,1 %35,2 %1 304 00092 %
MTV316,1 %21,5 %1 232 00087 %
Sub3,4 %3,7 %900 00063 %
AVA1,9 %2,0 %702 00049 %
C More Total1,6 %1,2 %184 00013 %
MTV yhteensä23,0 %28,4 %1 274 00090 %
Nelonen8,9 %12,2 %1 125 00079 %
Jim2,7 %2,8 %765 00054 %
Liv2,6 %2,9 %796 00056 %
Hero1,8 %2,4 %648 00046 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,0 %20,2 %1 209 00085 %
TV53,5 %3,5 %881 00062 %
Kutonen2,5 %2,4 %678 00048 %
Frii2,1 %2,2 %587 00041 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %46 0003 %
TLC1,0 %0,9 %458 00032 %
Warner Bros. Discovery10,0 %9,6 %1 060 00074 %
STAR Channel2,3 %2,0 %656 00046 %
National Geographic Channel3,0 %1,9 %601 00042 %
Disney Finland5,3 %3,9 %821 00058 %
Music TV0,1 %0,1 %60 0004 %
AlfaTV0,3 %0,5 %343 00024 %
Muut3,3 %2,3 %339 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 356 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.