Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, toukokuu 2019
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 266 000
Viikot: 18-22/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 712 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 21 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 39 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,4 %22,0 %3 470 00066 %
Yle TV27,2 %5,5 %3 355 00064 %
Yle Teema&Fem3,1 %3,0 %2 240 00043 %
Yle yhteensä36,7 %30,5 %4 059 00077 %
MTV322,1 %27,9 %4 028 00076 %
Sub3,0 %2,9 %2 499 00047 %
AVA1,7 %1,6 %1 718 00033 %
C More Total4,7 %4,4 %1 029 00020 %
MTV yhteensä31,4 %36,7 %4 350 00083 %
Nelonen7,9 %10,5 %3 378 00064 %
Jim2,7 %2,7 %2 141 00041 %
Liv2,7 %2,9 %2 240 00043 %
Hero1,4 %1,9 %1 518 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,7 %18,0 %3 834 00073 %
TV53,3 %3,3 %2 378 00045 %
Kutonen2,1 %2,2 %1 738 00033 %
Frii1,8 %1,7 %1 358 00026 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %133 0003 %
TLC1,2 %1,0 %1 309 00025 %
Warner Bros. Discovery9,1 %8,7 %3 061 00058 %
STAR Channel2,3 %2,0 %1 753 00033 %
National Geographic Channel2,5 %1,6 %1 465 00028 %
Disney Finland4,8 %3,6 %2 254 00043 %
Music TV0,2 %0,1 %215 0004 %
AlfaTV0,4 %0,7 %895 00017 %
Muut2,7 %1,7 %1 057 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 712 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.