Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, toukokuu 2019
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 898 000
Viikot: 18-22/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 382 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 19 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 48 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,9 %22,3 %3 356 00069 %
Yle TV26,8 %5,5 %3 133 00064 %
Yle Teema&Fem3,1 %3,0 %2 183 00045 %
Yle yhteensä36,8 %30,7 %3 807 00078 %
MTV322,1 %27,8 %3 793 00077 %
Sub2,9 %2,9 %2 376 00049 %
AVA1,7 %1,6 %1 692 00035 %
C More Total4,6 %4,3 %968 00020 %
MTV yhteensä31,3 %36,6 %4 071 00083 %
Nelonen7,7 %10,4 %3 159 00064 %
Jim2,7 %2,7 %2 086 00043 %
Liv2,7 %3,0 %2 193 00045 %
Hero1,4 %1,9 %1 492 00030 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,6 %18,0 %3 593 00073 %
TV53,3 %3,3 %2 304 00047 %
Kutonen2,1 %2,2 %1 690 00035 %
Frii1,8 %1,7 %1 338 00027 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %126 0003 %
TLC1,2 %1,0 %1 290 00026 %
Warner Bros. Discovery9,2 %8,7 %2 941 00060 %
STAR Channel2,3 %2,0 %1 703 00035 %
National Geographic Channel2,5 %1,6 %1 431 00029 %
Disney Finland4,9 %3,6 %2 185 00045 %
Music TV0,2 %0,1 %211 0004 %
AlfaTV0,4 %0,7 %890 00018 %
Muut2,6 %1,7 %983 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 382 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.