Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, toukokuu 2019
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 492 000
Viikot: 18-22/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 247 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 49 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 43 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,5 %22,5 %1 696 00068 %
Yle TV26,6 %4,7 %1 546 00062 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,4 %1 082 00043 %
Yle yhteensä37,5 %30,7 %1 933 00078 %
MTV323,2 %28,6 %1 940 00078 %
Sub2,4 %2,2 %1 111 00045 %
AVA2,3 %2,0 %883 00035 %
C More Total2,9 %2,7 %391 00016 %
MTV yhteensä30,7 %35,4 %2 070 00083 %
Nelonen9,1 %12,4 %1 633 00066 %
Jim2,6 %2,5 %991 00040 %
Liv3,8 %4,1 %1 217 00049 %
Hero1,2 %1,5 %681 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,6 %20,4 %1 859 00075 %
TV53,1 %3,0 %1 138 00046 %
Kutonen1,2 %1,4 %688 00028 %
Frii2,3 %2,1 %686 00028 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %44 0002 %
TLC1,9 %1,5 %691 00028 %
Discovery Networks Finland8,8 %8,3 %1 474 00059 %
FOX2,2 %2,0 %811 00033 %
National Geographic Channel1,6 %1,1 %604 00024 %
Fox Networks Group3,8 %3,1 %1 037 00042 %
Music TV0,1 %0,1 %101 0004 %
AlfaTV0,4 %0,7 %427 00017 %
Muut2,1 %1,4 %454 00018 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 247 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.