Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, toukokuu 2019
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 422 000
Viikot: 18-22/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 370 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 19 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 22 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,7 %22,1 %1 239 00087 %
Yle TV26,3 %5,4 %1 076 00076 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,1 %867 00061 %
Yle yhteensä35,3 %30,5 %1 297 00091 %
MTV320,6 %25,6 %1 258 00088 %
Sub3,5 %3,5 %860 00060 %
AVA1,8 %1,9 %663 00047 %
C More Total4,3 %4,0 %277 00020 %
MTV yhteensä30,1 %34,9 %1 295 00091 %
Nelonen7,5 %9,8 %1 092 00077 %
Jim2,7 %2,7 %762 00054 %
Liv2,9 %3,3 %811 00057 %
Hero2,0 %2,8 %657 00046 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,2 %18,7 %1 204 00085 %
TV54,3 %4,1 %877 00062 %
Kutonen2,4 %2,3 %671 00047 %
Frii2,1 %1,9 %568 00040 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %43 0003 %
TLC1,2 %1,0 %491 00035 %
Discovery Networks Finland10,8 %9,9 %1 044 00073 %
FOX2,5 %2,2 %635 00045 %
National Geographic Channel3,1 %1,9 %584 00041 %
Fox Networks Group5,6 %4,0 %800 00056 %
Music TV0,1 %0,1 %58 0004 %
AlfaTV0,3 %0,4 %337 00024 %
Muut2,7 %1,4 %312 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 370 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.